Regulamin sklepu internetowego
- § POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Sklep Internetowy pod nazwą: Herb Yourself jest dostępny pod adresem: www.herbyourself.pl oraz jego rozwinięciami.
- Sklep Internetowy prowadzony jest przez: HY LAB Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą we Wrocławiu, ul. Na Grobli 12, 50-421 Wrocław, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 00001106403, REGON: 528667563, NIP: 8992993852, kapitał zakładowy: 50.000,00 zł, BDO: 000639744 (dalej: Sprzedawca).
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu Internetowego oraz tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu. Sprzedawca prowadzi internetowo sprzedaż detaliczną.
- Kontakt ze Sklepem Internetowym jest możliwy:
- pod adresem e-mail: kontakt@herbyourself.pl
- z wykorzystaniem adresu do korespondencji: adres - ul. Na Grobli 12, 50-421 Wrocław,
- za pomocą formularza kontaktowego dostępnego w Serwisie Sprzedawcy.
- Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, lecz konieczna w celu skorzystania z wybranych funkcji Sklepu Internetowego (np. założenie Konta Klienta czy złożenie Zamówienia).
- Regulamin jest nieodpłatnie udostępniony w Sklepie Internetowym w sposób umożliwiający Użytkownikom zapoznanie się z jego treścią, utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie, zapisanie lub pobranie na nośniku zewnętrznym, zapoznanie się z obecnie obowiązującą wersją, oraz poprzednimi.
- Sprzedawca prowadzi sprzedaż suplementów diety, które w świetle przepisów prawa, w tym ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia, nie stanowią produktu leczniczego, a środki spożywcze w formie: płynów, kapsułek, drażetek, tabletek, saszetek z proszkiem i w innych podobnych postaciach. Ich celem jest wyłącznie uzupełnienie diety Klienta o składniki mineralne, witaminy lub inne substancje wykazujące efekt odżywczy lub inny fizjologiczny. Suplementy diety sprzedawane przez Sprzedawcę nie stanowią zastępstwa dla produktów leczniczych przepisanych Klientowi przez lekarza.
- § DEFINICJE
- Akcja Promocyjna - szczególne warunki sprzedaży Produktów lub świadczenia usług, proponowane przez Sprzedawcę w określonym czasie, z których Klient może skorzystać na zasadach tam określonych, takie jak np.: obniżenie Ceny za Produkt lub Zestaw Promocyjny, czy też obniżenie lub brak kosztów wysyłki. Szczegóły Akcji Promocyjnej, jeśli taka obowiązuje, reguluje poszczególny „Regulamin Akcji Promocyjnej”, zgodnie z informacjami udostępnionymi w ramach Sklepu Internetowego. W przypadku obowiązywania Akcji Promocyjnej, przepisy Regulaminu Akcji Promocyjnej mają pierwszeństwo przed przepisami niniejszego Regulaminu.
- Cena - określona w złotych polskich kwota wynagrodzenia brutto (uwzględniająca podatek VAT) należnego Sprzedawcy tytułem przeniesienia własności Produktu na Klienta zgodnie z Umową Sprzedaży. Cena nie zawiera kosztów dostawy, chyba że warunki Akcji Promocyjnej obowiązującej w danym czasie w Sklepie Internetowym stanowią inaczej lub dostawa jest darmowa na zasadach określonych w §7 ust. 2 Regulaminu.
- Czas Realizacji Zamówienia- liczba dni roboczych, w których Sprzedawca skompletuje Zamówienie oraz wyda przewoźnikowi zamówiony przez Klienta Produkt w celu dostarczenia Klientowi Produktu pod adres wskazany przez Klienta w formularzu Zamówienia. Czas Realizacji Zamówienia nie obejmuje czasu dostawy Produktu od chwili wydania Produktu przewoźnikowi do chwili doręczenia Produktu do Klienta.
- Klient - (1) osoba fizyczna; albo (2) działająca przez osobę umocowaną osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych. W przypadku, gdy Klientem jest osoba fizyczna o ograniczonej zdolności do czynności prawnych, zobowiązuje się ona uzyskać prawnie skuteczną zgodę swojego przedstawiciela ustawowego na zawarcie Umowy o Świadczenie Usług / Umowy Sprzedaży oraz okazać taką zgodę na każde żądanie Sprzedawcy. Każdy Klient jest jednocześnie Użytkownikiem Serwisu.
- Konsument - osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, w rozumieniu art. 221 Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny. Za Konsumenta uważa się również osobę fizyczną zawierającą ze Sprzedawcą Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (tzw. Przedsiębiorca - Konsument).
- Konto Klienta - Usługa Elektroniczna; oznaczony indywidualną nazwą (Loginem) i Hasłem utworzonym przez Klienta zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, pozwalający na korzystanie przez Klienta z dodatkowych funkcjonalności Sklepu Internetowego. Klient uzyskuje dostęp do Konta za pomocą Loginu i Hasła. Klient loguje się na swoje Konto po dokonaniu rejestracji w Sklepie Internetowym. Konto umożliwia m.in. zapisywanie i przechowywanie informacji o danych adresowych Klienta do wysyłki Produktów, czy dostęp do historii Zamówień.
- Koszyk - Usługa Elektroniczna udostępniana każdemu Klientowi, który korzysta ze Sklepu Internetowego, polegająca na umożliwieniu mu złożenia Zamówienia jednego lub kilku Produktów, okazjonalnie wpisania kodów rabatowych umożliwiających obniżenie Ceny na zasadach określonych odrębnymi Regulaminami Akcji Promocyjnych, wyświetlenia podsumowania Ceny poszczególnych Produktów i wszystkich Produktów łącznie. Koszyk umożliwia także ustalenie i modyfikację danych zamówienia, w szczególności: ilości Produktów, adresu dostawy, danych do faktury, sposobu dostawy, formy płatności. W ramach usługi Koszyka, Sprzedawca może przesłać Klientowi wiadomość mailową o Produktach pozostających w Koszyku lub nieudanej / odrzuconej przez pośrednika płatności transakcji (tj. mail transakcyjny).
- Lead Magnet - treści cyfrowe (w tym m.in. Newsletter) dostarczane w zamian za podanie swoich danych osobowych na podstawie umowy o dostarczenie Lead Magnet.
- Login - nazwa użytkownika Klienta podana w ramach Sklepu podczas tworzenia Konta Klienta.
- Newsletter - Usługa Elektroniczna polegająca na przesyłaniu przez Sprzedawcę na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej (e-mail) wiadomości zawierających informacje marketingowe, w tym informacje dotyczące oferty Sprzedawcy, a także wydarzeń związanych z promocją Produktów lub Usług oferowanych przez Sprzedawcę. Szczegółowe zasady dotyczące korzystania z Newslettera określa §4 Regulaminu.
- Operator Płatności - spółka pod firmą: Krajowy Integrator Płatności S.A. z siedzibą w Poznaniu, adres: plac Andersa 3, 61-894 Poznań, pod numerem KRS: 0000412357, REGON: 300878437, NIP: 7773061579, będąca podmiotem świadczącym usługi płatnicze w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych (dalej zwany w skrócie: (dalej: Tpay).
- Opinia - Usługa Elektroniczna umożliwiająca Klientowi wyrażenie opinii o Produkcie, po dokonaniu zakupu Produktu, w odpowiedzi na wysłaną na e-mail Klienta prośbę Sprzedawcy o wyrażenie opinii o Produkcie, za pośrednictwem odpowiedniego formularza dostępnego w Sklepie Internetowym.
- Produkt - dostępna w Sklepie Internetowym rzecz ruchoma (w szczególności w postaci suplementu diety), będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Sprzedawcą a Klientem.
- Regulamin - niniejszy dokument określający m.in. zasady zawierania Umów Sprzedaży. Regulamin określa prawa i obowiązki Sprzedawcy oraz Użytkownika, w tym Klienta.
- RODO - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
- Serwis - serwis znajdujący się w sieci Internet pod adresem: www.herbyourself.eu oraz wszystkie funkcje i narzędzia udostępniane przez ten Serwis. Funkcjonalnością Serwisu, za pośrednictwem której Klient może dokonać zakupu Produktu jest Sklep Internetowy.
- Sklep - prowadzony przez Sprzedawcę w języku polskim Internetowy serwis sprzedażowy umożliwiający świadczenie na terytorium Polski usług drogą elektroniczną, w tym przede wszystkim prezentację produktów, składanie zamówień, zawieranie umów na odległość oraz dostęp do treści cyfrowych w tym dostęp do Lead Magnet.
- Umowa Sprzedaży - umowa sprzedaży w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, dotycząca sprzedaży przez Sprzedawcę na rzecz Klienta Produktu za zapłatą Ceny powiększonej o ew. opłaty dodatkowe, w tym koszty dostawy, której warunki określa w szczególności niniejszy Regulamin. Umowa Sprzedaży jest zawierana pomiędzy Klientem a Sprzedawcą z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość, po akceptacji Zamówienia na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie. Umowa Sprzedaży określa w szczególności Produkt, jego główne cechy, Cenę, koszty wysyłki oraz inne istotne warunki (dalej także: Umowa).
- Usługa Elektroniczna - świadczenie usług drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przez Sprzedawcę na rzecz Użytkownika za pośrednictwem Sklepu Internetowego, zgodnie z Umową o Świadczenie Usług. 20. Użytkownik - osoba fizyczna przeglądająca zasoby Sklepu Internetowego, bez konieczności zakładania Konta Klienta i dokonania zakupu.
- Zamówienie - oświadczenie woli Klienta wyrażające bezpośrednią wolę zawarcia Umowy Sprzedaży na odległość, składane z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość, określające Produkt, co do którego Klient składa ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży oraz dane Klienta konieczne dla ewentualnego zawarcia i wykonania Umowy Sprzedaży. Zamówienie każdego Produktu będzie traktowane jako niezależna oferta Klienta zawarcia Umowy Sprzedaży (ułatwienie techniczne). Podczas trwania Akcji Promocyjnej, Sprzedawca w ramach funkcjonalności Sklepu Internetowego z obiektywnych przyczyn może uzależnić zawarcie jednej Umowy sprzedaży dla kilku Produktów w ramach zestawu promocyjnego, z uwagi na bezpośredni związek pomiędzy Produktami. Zamówieniu może zostać nadany jeden numer, a wszystkie oferty będą procedowane równolegle.
- § ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO
- Minimalne techniczne wymagania urządzenia Użytkownika umożliwiające pełne i poprawne korzystanie ze Sklepu Internetowego:
- urządzenie z dostępem do sieci Internet;
- najnowsza wersja przeglądarki internetowej;
- aktywne konto poczty elektronicznej (adres e-mail) w celu założenia Konta Klienta, zapisu do Newslettera jeśli obowiązuje, czy dokonania zakupu.
- Sprzedawca nie udziela gwarancji, że korzystanie ze Sklepu Internetowego będzie przebiegało bez błędów i przerw technicznych. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zawieszenia lub ograniczenia dostępu do Sklepu Internetowego w dowolnym terminie, bez konieczności uprzedniego informowania o tym Klientów. Sprzedawca będzie dążył do niezwłocznego przywrócenia działania Sklepu Internetowego. Przerwy techniczne nie powinny mieć wpływu na realizację już złożonych Zamówień.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zawartość i treści innych serwisów oraz portali, do których może zostać przekierowany Użytkownik, korzystając z linków umieszczonych w Sklepie Internetowym (np. firm kurierskich, czy operatorów płatności).
- Użytkownik nie ma prawa wykorzystywać Usług oferowanych przez Serwis w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami ani w sposób, który naruszałby uzasadnione interesy Sprzedawcy lub osób trzecich.
- Użytkownik bez zgody Sprzedawcy nie ma prawa pobierać zawartości baz danych dostępnych na Stronie Internetowej, w celu wtórnego ich wykorzystania do prowadzonej przez Użytkownika działalności komercyjnej lub innej działalności, która naruszałaby interes Sprzedawcy.
- Wyznaczony w § 1 ust. 4 a) Regulaminu punkt kontaktowy, służy także do rozpatrywania skarg dotyczących nielegalnych treści. Sprzedawca przyjmuje na wskazany wyżej adres e-mail skargi i upoważniony jest do zawieszenia Użytkowników regularnie publikujących nielegalne treści. Sprzedawca jest przygotowany na współpracę z organami państwowymi w przedmiocie nielegalnych treści.
- Do katalogu treści niezgodnych z Regulaminem zalicza się m.in. treści dyskryminujące określone grupy społeczne, treści powszechnie uznane za obraźliwe oraz treści naruszające przepisy ustawy o ochronie danych osobowych). Publikacja treści niezgodnych z prawem lub dobrymi obyczajami jest zakazana.
- W przypadku stwierdzenia naruszeń, w wyniku analizy otrzymanej skargi, Sprzedawca niezwłocznie podejmie kroki celem zawieszenia Użytkownika naruszającego prawo.
- Wyznaczony punkt kontaktowy służy także do składania odwołań w przypadku zablokowania lub usunięcia treści Użytkownika. Procedura odwoławcza oferowana przez Sprzedawcę jest zgodna z przepisami prawa oraz zapewnia uczciwe i sprawiedliwe rozpatrywanie odwołań oraz nie jest robiona w sposób zautomatyzowany.
- Sprzedawca zobowiązuje się do współpracy z właściwymi organami ścigania w przypadku wykrycia treści nielegalnych lub naruszających prawo.
- Autorskie prawa majątkowe do treści zamieszczanych na stronach Internetowych Sklepu, a także elementów graficznych Sklepu, ich układu i kompozycji, będących utworami w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, przysługują Sprzedawcy. Wykorzystanie ich bez pisemnej lub wyraźnej zgody Sprzedawcy, stanowi naruszenie jego praw autorskich.
- Sprzedawca nie korzysta z algorytmu, który dostosowuje ceny w oparciu o zautomatyzowane podejmowanie decyzji.
- Minimalne techniczne wymagania urządzenia Użytkownika umożliwiające pełne i poprawne korzystanie ze Sklepu Internetowego:
- § USUŁGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM
- Za pośrednictwem Sklepu Internetowego Sprzedawca świadczy Usługi Elektroniczne na rzecz Użytkowników, w tym Klientów, które nie wymagają zapłaty Ceny, takie jak:
- prowadzenie Konta Klienta, w przypadku jego rejestracji, b) umożliwianie Klientowi składania Zamówień, zawierania Umów Sprzedaży, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie, c) umożliwienie Klientowi korzystania z usług Koszyka, d) umożliwienie dodawania opinii o zakupionych Produktach, e) formularz kontaktowy, f) Newsletter, prezentowanie treści reklamowych, w tym treści o charakterze marketingowym.
- Na rzecz Klientów, którzy utworzyli Konto Klienta, Sprzedawca świadczy za pośrednictwem Sklepu Internetowego następujące usługi:
- podtrzymywanie sesji Klienta po zalogowaniu się przez niego do Konta, b) przechowywanie i udostępnianie Klientowi za pośrednictwem Konta historii Zamówień, c) umożliwienie zmiany danych Klienta w ramach Konta Klienta, d) umożliwienie usunięcia Konta Klienta.
- W sytuacji, gdy do skorzystania z określonej Usługi Sprzedawca wymaga podania przez Użytkownika adresu e-mail, Użytkownik zobowiązuje się wskazać adres e-mail, pod którym odbiera korespondencję elektroniczną.
- Użytkownik może wyrazić zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji handlowych, w tym np. w postaci Newslettera od Sprzedawcy lub podmiotów z nim powiązanych na wskazany przez niego adres e-mail, poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola widniejącego przy treści takiego oświadczenia. Użytkownik może w każdej chwili cofnąć udzieloną zgodę w związku z przetwarzaniem jego danych osobowych bez ponoszenia negatywnych konsekwencji. Szczegóły dotyczące wyrażania ww. zgody oraz dotyczące przetwarzania danych osobowych opisane zostały w dalszej treści Regulaminu oraz w załącznikach do Regulaminu tj.: „Polityce Prywatności” oraz „Polityce Plików Cookies”.
- Warunki korzystania z Konta Klienta.
- Korzystanie z Konta możliwe jest po wypełnieniu formularza rejestracji (poprzez wskazanie adresu mailowego i nadaniu hasła) oraz zaakceptowaniu postanowień niniejszego Regulaminu i załączników, a następnie po potwierdzeniu chęci założenia Konta Klienta poprzez aktywację linku w mailu otrzymanym na wskazany adres e-mail.
- Umowa o Świadczenie Usług zostaje zawarta z chwilą otrzymania przez Klienta potwierdzenia rejestracji, wysłanego przez Sprzedawcę na adres email podany przez Klienta. Konto świadczone jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony.
- Klient ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunąć Konto (rezygnacja z Konta) (korzystając z funkcji w panelu Konta Klienta „usuń Konto”).
- Warunki korzystania z Koszyka.
- Korzystanie z Koszyka rozpoczyna się z momentem dodania przez Użytkownika pierwszego Produktu do Koszyka. Koszyk jest usługą świadczoną nieodpłatnie przez okres, w którym w Koszyku Użytkownika znajdują się niezakupione Produkty.
- W momencie złożenia Zamówienia i jego skutecznego opłacenia dochodzi do zakończenia świadczenia Usługi. Klient ma możliwość samodzielnego korygowania wprowadzonych danych w ramach panelu „Koszyk” poprzez dodanie lub usunięcie danej pozycji z Koszyka.
- Usunięcie danej pozycji może spowodować automatycznie usunięcie również innej pozycji z Koszyka z uwagi na bezpośredni związek pomiędzy Produktami.
- Koszyk umożliwia także ustalenie i modyfikację danych Zamówienia, w szczególności: adresu dostawy, danych do faktury, sposobu dostawy, formy płatności, dodania kodów rabatowych.
- W przypadku, gdy Sprzedawca oferuje w Serwisie Usługę Newsletter, wówczas zastosowanie znajdują warunki korzystania z Usługi Newsletter, opisane szczegółowo poniżej.
- Korzystanie z Usługi Newsletter, o ile Usługa taka została przez Sprzedawcę udostępniona w Serwisie, polega na otrzymywaniu przez Użytkowników do niego zapisanych, drogą elektroniczną informacji handlowych dotyczących Produktów i Usług Sprzedawcy i / lub partnerów Sprzedawcy, w tym w szczególności informacji o ich aktualnej ofercie, promocjach, rabatach i akcjach marketingowych (Lead Magnet).
- Korzystanie z usługi Newsletter możliwe jest po wykonaniu wszystkich następujących czynności: (1) udostępnienie swojego adresu e-mail, w wyznaczonym do tego polu w Sklepie Internetowym i zaznaczenie odpowiedniego checkbox'a w celu otrzymywania informacji handlowych wybranym kanałem komunikacji; (2) zaakceptowanie postanowień niniejszego Regulaminu (w tym dodatkowo poprzez kliknięcie w link aktywacyjny wysłany przez Sprzedawcę na adres e-mail podany przez Użytkownika - o ile taka funkcjonalność została udostępniona) oraz potwierdzenie zapoznania się z Polityką prywatności.
- Usługa Newsletter świadczona jest przez czas nieoznaczony. Użytkownik ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, wypisania się z usługi Newsletter (rezygnacja z Usługi), poprzez wysłanie żądania do Sprzedawcy o zaprzestanie świadczeni Usługi Newsletter (kliknięcie w link dezaktywacyjny znajdujący się w pierwszej wiadomości przesłanej na podany adres e-mail w związku z rejestracją do Usługi Newsletter).
- Sprzedawca może w każdym czasie rozwiązać Umowę dotyczącą prowadzenia Konta Klienta lub usługi Newsletter za tygodniowym okresem wypowiedzenia z ważnych powodów, takich jak w szczególności: zmiana przepisów prawa regulujących świadczenie usług drogą elektroniczną przez Sprzedawcę, zmiana sposobu świadczenia Usług spowodowana względami technicznymi lub technologicznymi, zmiana modelu prowadzonej działalności gospodarczej przez Sprzedawcę. Oświadczenie Sprzedawcy wysyłane jest na adres e-mail Użytkownika.
- Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych opisanych powyżej, Użytkownik może składać w dowolnej formie, przy czym zaleca się skorzystanie ze środków komunikacji wskazanych w §1 ust. 4 Regulaminu. Ustosunkowanie się do reklamacji przez Sprzedawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia.
- Za pośrednictwem Sklepu Internetowego Sprzedawca świadczy Usługi Elektroniczne na rzecz Użytkowników, w tym Klientów, które nie wymagają zapłaty Ceny, takie jak:
- § ZASADY SKŁADANIA ZAMÓWIEŃ
- Informacje prezentowane w Sklepie Internetowym stanowią jedynie zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego, kierowane przez Sprzedawcę do Użytkowników, w tym Klientów, a nie ofertę w myśl przepisów Kodeksu cywilnego.
- Klient może złożyć Zamówienie w Sklepie Internetowym Sprzedawcy przez 7 dni w tygodniu całodobowo, z wyjątkiem przerw technicznych i lub innych zdarzeń siły wyższej uniemożliwiających korzystanie ze Sklepu Internetowego.
- W ramach rozwoju dostępnych w Sklepie Internetowym Produktów Sprzedawca może wprowadzić ograniczenia co do sposobów składania Zamówień na określone Produkty. W przypadku składania kilku Zamówień jednocześnie, z których wobec przynajmniej jednego znajduje zastosowanie ograniczenie, o którym mowa powyżej, może to wpłynąć na dostępność sposobów składania Zamówień również dla pozostałych z nich.
- Sprzedawca umożliwia Użytkownikowi złożenie Zamówienia za pośrednictwem Sklepu Internetowego w następujący sposób:
- Klient kompletuje Zamówienie wybierając Produkty, którymi jest zainteresowany oraz dodaje do Koszyka, po czym przechodzi do formularza zamówienia (procedura zakupowa).
- Użytkownik, który jest zalogowany na swoim Koncie Klienta potwierdza w formularzu Zamówienia aktualność danych koniecznych do złożenia Zamówienia. Użytkownik, który nie posiada Konta Klienta zobowiązany jest samodzielnie wypełnić formularz Zamówienia w zakresie niezbędnym do złożenia Zamówienia. W formularzu niezbędne jest podanie wymaganych danych dotyczących Klienta oraz danych dotyczących Umowy Sprzedaży: tj. miejsca i sposobu dostawy Produktów oraz sposobu płatności. W wypadku Klientów niebędących Konsumentami niezbędne jest także podanie firmy oraz numeru NIP. Podanie nieaktualnych lub nieprawdziwych danych przy wypełnianiu formularza zamówienia może uniemożliwić realizację Zamówienia i zawarcia Umowy Sprzedaży. Wypełniając formularz Zamówienia należy wybrać sposób zapłaty Ceny i określić sposób dostawy Produktu. Klient przesyła Sprzedawcy Zamówienie (składa ofertę).
- Wymagana jest akceptacja Regulaminu i zapoznanie się z Polityką prywatności.
- W zależności od wybranego sposobu zapłaty za Zamówienie, Klient może zostać przekierowany do stron zewnętrznego dostawcy usług płatniczych, w celu dokonania płatności.
- Sprzedawca w odpowiedzi na Zamówienie niezwłocznie wysyła do Klienta automatyczną wiadomość na podany w tym celu przez Klienta adres e-mail z potwierdzeniem otrzymania Zamówienia.
- Po zweryfikowaniu Zamówienia, bez nieuzasadnionego opóźnienia, Sprzedawca wysyła do Klienta na podany adres e mail wiadomość z: potwierdzeniem przyjęcia jednej lub kilku poszczególnych ofert na Produkty, złożonych w ramach Zamówienia i potwierdzeniem zawarcia Umowy Sprzedaży (akceptacja Zamówienia w zakresie Produktów wskazanych w wiadomości); albo informacją o braku możliwości przyjęcia wszystkich ofert na Produkty, złożonych w ramach Zamówienia, np. z powodu braku płatności.
- Umowa Sprzedaży zostaje zawarta z chwilą potwierdzenia oferty z Zamówienia tj. wysłania do Klienta wiadomości mailowej, o której mowa powyżej w zakresie wskazanych w niej Produktów.
- Złożenie Zamówienie oznacza zgodę na elektroniczne otrzymanie rachunku / faktury, faktury korygującej i duplikatów tych dokumentów w formie elektronicznej, na wskazany adres e-mail. Wraz z potwierdzeniem Zamówienia, Sprzedawca wysyła rachunek / fakturę. Jednocześnie Klient oświadcza, że będzie odbierał powyższe faktury elektroniczne pod podanym adresem e-mail.
- W przypadku braku możliwości przyjęcia wszystkich lub niektórych złożonych w ramach Zamówienia ofert, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem.
- W przypadku braku możliwości przyjęcia oferty złożonej w ramach Zamówienia, Umowa Sprzedaży w zakresie wskazanych przez Sprzedawcę Produktów nie zostaje zawarta, a Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni zwraca Klientowi uiszczone przez niego płatności, w zakresie w jakim Umowa Sprzedaży nie została zawarta.
- Złożenie Zamówienia oznacza, że Sprzedawca może informować Klienta o statusie Zamówienia, w szczególności wysyłając wiadomości na podany przez Klienta adres e-mail, SMS lub kontaktując się telefonicznie.
- W przypadku braku możliwości spełnienia świadczenia oraz w innych sytuacjach określonych przepisami prawa, mogą mieć zastosowanie odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego, w tym art. 493-495 Kodeksu cywilnego, w szczególności dotyczące obowiązku niezwłocznego zwrotu świadczenia na rzecz Konsumenta.
- Akcje Promocyjne obowiązujące w Sklepie Internetowym nie łączą się, o ile postanowienia promocji wyraźnie nie stanowią inaczej.
- Sprzedawca dopuszcza zmniejszenie łącznej kwoty do zapłaty poprzez skorzystanie z funkcjonalności Koszyka o nazwie „KOD RABATOWY” na etapie składania Zamówienia. Kupon ten automatycznie rozlicza wartość Zamówienia przed złożeniem dyspozycji zakupu.
- § SPOSOBY PŁATNOŚCI
- Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności za Zamówienie:
- płatność przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy, wysyłka następuje po zaksięgowaniu wpłaty. Dane do przelewu: • HY LAB sp. z o.o., ul. Na Grobli 12, 50-421 Wrocław, Nr konta: 50 1090 2398 0000 0001 5735 3343, Santander Bank Polska.
- płatność za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności (Tpay: szybki przelew online, BLIK, płatności kartą płatniczą). Wszelkie reklamacje dotyczące szybkich płatności elektronicznych Klient może składać bezpośrednio Operatora Płatności,
- płatność kurierowi możliwa jest przy odbiorze paczki na terenie Polski dla zamówień do kwoty 999 zł (za pobraniem).
- Dostępne sposoby płatności mogą zależeć od wybranego przez Klienta sposobu dostawy lub cech Produktu. Dostępne sposoby płatności mogą ulegać zmianie w przypadku składania kilku Zamówień jednocześnie, w szczególności z uwagi na Produkty nimi objęte.
- W przypadku nieotrzymania przez Sprzedawcę płatności Klienta, Sprzedawca może skontaktować się z Klientem celem przypomnienia o płatności i porzuconym koszyku, w tym może wysłać wiadomość e-mail (mail transakcyjny). Nieuiszczenie płatności spowoduje brak przyjęcia złożonej przez Klienta w ramach Zamówienia oferty. Klient może również do momentu otrzymania wiadomości o wysłaniu Zamówienia anulować je bez ponoszenia konsekwencji, kontaktując się ze Sprzedawcą, co nie narusza jego prawa do odstąpienia od Umowy Sprzedaży - nie dotyczy to jednak Produktów nieprefabrykowanych wyprodukowanych według specyfikacji Klienta lub służących zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
- W przypadku, gdy Klient wybrał płatność z góry i ją uiścił, brak odbioru Produktu w wyznaczonym terminie stanowi warunek rozwiązujący Umowę Sprzedaży - w takiej sytuacji Sprzedawca zwróci Klientowi uiszczoną płatność niezwłocznie po otrzymaniu Produktu - nie dotyczy to jednak Produktów nieprefabrykowanych wyprodukowanych według specyfikacji Klienta lub służących zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie w dostawie lub niedostarczenie Produktu spowodowane błędnym lub niedokładnym adresem podanym przez Klienta lub inne komplikacje, jeśli winę za nie ponosi Klient.
- Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności za Zamówienie:
- § DOSTAWA
- Sprzedawca umożliwia następujące sposoby dostawy Produktu:
- wysyłka do paczkomatu InPost,
- kurier InPost.
- Sklep Internetowy oferuje darmową dostawę przy zakupach powyżej 159 zł dla zamówień krajowych lub powyżej innej kwoty wskazanej w ramach Akcji Promocyjnej wyłącznie dla płatności online.
- Przesyłki za pobraniem są zawsze płatne.
- Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Klient złożył Zamówienie z darmową dostawą, po spełnieniu kryteriów darmowej dostawy lub w czasie trwania Akcji Promocyjnej na darmową dostawę. Dostępne aktualnie koszty dostawy Produktu są wskazywane Klientowi przed złożeniem Zamówienia i zawarciem Umowy Sprzedaży.
- Dostępne sposoby dostawy mogą zależeć od wybranego przez Klienta sposobu płatności lub cech Produktu. Dostępne sposoby dostawy mogą ulegać zmianie w przypadku składania kilku Zamówień jednocześnie, w szczególności z uwagi na Produkty nimi objęte.
- Przesyłki zagraniczne wyceniane są indywidualnie. Jeśli regulacje bezwzględnie obowiązującego prawa kraju zwykłego pobytu Klienta przewidują dla niego korzystniejsze warunki niż przepisy prawa polskiego oraz zapisy niniejszego Regulaminu, zastosowanie znajdą przepisy prawa kraju zwykłego pobytu Klienta.
- Termin dostawy/ realizacji zamówienia wynosi od 2 do 5 dni roboczych dla przesyłek krajowych.
- Na łączny termin dostawy zamówionego Produktu składają się:
- czas przygotowania zamówienia do wysyłki. W przypadku zamówienia kilku Produktów, Zamówienie zostanie przekazane do doręczenia po przygotowaniu Produktu z najdłuższym terminem przygotowania;
- czas doręczania Produktu przez wybraną firmę kurierską. Czas realizacji wysyłki przez firmę kurierską jest wskazywany na etapie składania Zamówienia i jest zależny od rodzaju zamawianego Produktu oraz od terminów danej firmy kurierskiej.
- Wszelkie niezgodności zamówienia należy zgłosić do 24h od daty otrzymania paczki.
- Wszelkie uszkodzenia paczki należy zgłosić bezpośrednio kurierowi lub przewoźnikowi dostarczającemu, w przypadku powstania uszkodzeń zamówionych Produktów. Prosimy o informacje o zaistniałej sytuacji do 24h od daty otrzymania paczki. W przypadku zniszczenia Produktu przez przewoźnika, należy spisać protokół szkody oraz poinformować o tym Sprzedawcę. Odbierając przesyłkę z Produktem od kuriera, w miarę możliwości, Klient powinien zweryfikować przy przewoźniku, że Produkt został dostarczony w całości, bez usterek.
- W przypadku nieodebrania paczki od kuriera, zwrot przesyłki do sklepu skutkuje: - obciążeniem Klienta kosztami zwrotu Produktu oraz ponownego jej nadania - jeżeli Klient zwróci się o ponowne nadanie przesyłki, - obciążeniem Klienta kosztem zwrotu paczki - jeżeli Klient zrezygnuje z zamówienia i nie wyrazi zgody na ponowne nadanie przesyłki.
- W sytuacjach nadzwyczajnych termin dostawy może ulec wydłużeniu, o czym Sprzedawca poinformuje Klientów (np. okres wyprzedaży, okres świąteczny, nieprzewidziane okoliczności, jak wybuch pandemii).
- W przypadku wydłużenia okresu realizacji przygotowania Zamówienia czy czasu doręczania Produktu, Sprzedawca zastrzega sobie możliwość kontaktu z Klientem w celu poinformowania go o przyczynie opóźnień oraz nowym, planowanym terminie dostawy.
- Czas wysyłki Zamówienia może zostać wydłużony w przypadku Produktów, które będą wymagać personalizacji na zamówienie Klienta. O terminie wysyłki Klient zostanie poinformowany podczas składania Zamówienia.
- Firmy kurierskie oraz firmy obsługujące Punkty Odbioru posiadają własne regulacje co do sposobu realizacji usługi dostawy (w tym w zakresie ewentualnych reklamacji dotyczących dostawy, czasu i sposobu zgłaszania ewentualnych uszkodzeń przesyłki i innych istotnych kwestii) - szczegółowe informacje w tym zakresie znajdują się na stronach firm realizujących dostawę. Należy zapoznać się z tymi warunkami przed wyborem sposobu dostawy.
- Sprzedawca umożliwia następujące sposoby dostawy Produktu:
- § OPINIE PUBLIKOWANE W SKLEPIE INTERNETOWYM
- Klient może dodać opinię po dokonaniu zakupu Produktu. Sprzedawca weryfikuje opinie Klientów na temat zakupionych Produktów w Sklepie Internetowym.
- Klient po otrzymaniu zamówionych Produktów zostaje poproszony o dobrowolne dodanie opinii na temat kupionego Produktu. Opinia może zostać dodana z wykorzystaniem dedykowanego linka do formularza celem wystawienia Opinii wysłanego przez Sprzedawcę.
- Klient podczas wypełniania formularza opinii wyraża zgodę na opublikowanie zawartych w nim subiektywnych treści o zakupionym Produkcie oraz udostępnienie danych osobowych w zakresie niezbędnym do zamieszczenia opinii. Opinia dodawana przez Klienta oznaczona jest wyłącznie imieniem, opcjonalnie Klient może zamieścić informację o wieku.
- Klient może zostać poproszony o wystawnie komentarza i ilości gwiazdek od 1 do 5 jako skali zadowolenia z Produktu.
- Opinia nie może zawierać:
- linków, adresów stron internetowych, odnośników do innych serwisów internetowych,
- treści powszechnie używanych za obraźliwe w tym wulgaryzmów, treści obscenicznych, pornograficznych lub nawołujących do szerzenia nienawiści, rasizmu, ksenofobii oraz konfliktów między narodami,
- treści o charakterze komercyjnym lub reklamowym,
- danych osobowych innych osób fizycznych, w szczególności: imienia i nazwiska, miejsca zamieszkania, numeru telefonu lub adresu e-mail,
- treści nieprawdziwych, pomówień, stanowiących o naruszeniu dóbr osobistych, podważających dobre imię, renomę Sprzedawcy, Opinia nie może naruszać obowiązujących przepisów prawa, w tym praw podmiotów trzecich - w szczególności nie może mieć charakteru zniesławiającego, naruszać dóbr osobistych lub stanowić czynu nieuczciwej konkurencji lub narusza dobre obyczaje lub godzi w uczucia religijne,
- treści stanowiących wynik porozumienia z innymi Klientami w celu wzajemnego oddziaływania na wiarygodność Sprzedawcy.
- Opinie zamieszczone w Sklepie Internetowym nie są sponsorowane, a ich treść nie ma wpływu na warunki przyszłych umów zawieranych ze Sprzedawcą.
- Sprzedawca może publikować w Sklepie Internetowym wybrane Opinie, z zastrzeżeniem archiwizacji lub usuwania najstarszych lub wybranych Opinii w przypadkach zmiany układu strony internetowej, opisu Produktów, zmiany Produktu, rebrandingu i innych, które będą świadczyły o nieaktualności Opinii w stosunku do prezentowanego Produktu.
- Opinia może zostać opublikowana na stronie Sklepu Internetowego Sprzedawcy oraz przy prezentacji Produktu na innych stronach internetowych, w mediach społecznościowych, a także w komunikacji marketingowej związanej z Produktem, którego dotyczy Opinia lub dotyczącej promocji Sprzedawcy.
- Na zasadach wynikających z obowiązujących przepisów prawa Sprzedawca upoważniony jest do usuwania wypowiedzi w całości lub części. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do usunięcia wypowiedzi w całości lub części bądź jej zmiany redakcyjnej i edycyjnej, w niezbędnym zakresie, gdy Opinia: stanowi kolejną opinię odnoszącą się do Produktu lub odnosi się do innego Produktu niż zakupiony przez Klienta lub jest skopiowaną opinią innego użytkownika lub też narusza prawa autorskie.
- Po przesłaniu do Sprzedawcy wypełnionego formularza opinii, opinie są weryfikowane pod kątem sporządzania ich przez Klientów, którzy rzeczywiście dokonali zakupu Produktu. Przeprowadzana jest weryfikacja poprzez porównanie danych Klientów dokonujących zakupu opiniowanych Produktów z danymi osób zamieszczających opinię. Sprzedawca weryfikuje również, czy Opinia nie narusza powyższych postanowień, a także pod kątem interpunkcji, błędów ortograficznych. Jeżeli Sprzedawca dostrzeże potrzebę usunięcia z opinii błędów ortograficznych, interpunkcyjnych lub części naruszającej powyższe postanowienia, poinformuje o tym Klienta, wysyłając mu proponowaną treść Opinii, po usunięciu tych uchybień, do opublikowania. Klient może nie zgodzić się z publikacją proponowanej Opinii po zmianie.
- § NIEZGODNOŚĆ PRODUKTU Z UMOWĄ, REKLAMACJE, ZASADY GWARANCJI
- Sprzedawca odpowiada względem Klienta za dostarczenie Produktu zgodnego z Umową Sprzedaży.
- Uprawnienie do dokonania reklamacji zakupionego Produktu na zasadach określonych w §9 Regulaminu dotyczy Klienta, będącego Konsumentem oraz Przedsiębiorcą - Konsumentem (dalej: Konsument). Uprawnienia opisane poniżej wynikają wprost z przepisów ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (rozdział 5A ustawy).
- Sprzedawca odpowiada względem Konsumenta, za brak zgodności Produktu z Umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Produktu do użycia jest dłuższy. Roszczenia Konsumenta z tytułu niezgodności Produktu z Umową ulegają przedawnieniu po upływie 6 lat od dnia ujawnienia się niezgodności Produktu z Umową. Reklamacja może zostać złożona przez Konsumenta w dowolnej formie. Sprzedawca umożliwia kontakt na zasadach opisanych w § 1 ust. 4 Regulaminu. Dodatkowo, dostępny jest Formularz reklamacyjny zamieszczony w Serwisie Sprzedawcy w zakładce Reklamacje.
- W przypadku braku zgodności Produktu z Umową, można żądać:
- naprawy Produktu lub
- wymiany Produktu.
- Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Produktu z Umową w sposób wybrany przez Konsumenta:
- jest niemożliwe albo
- wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową. Sprzedawca dokona na swój koszt naprawy lub wymiany Produktu w rozsądnym terminie od chwili, gdy Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o niezgodności Produktu z Umową.
- Konsument zobowiązany jest do udostępnienia Sprzedawcy Produktu podlegającego naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera Produkt po wcześniejszym uzgodnieniu warunków odbioru ze Sprzedawcą. Koszt odbioru ponosi Sprzedawca.
- Konsumentowi przysługuje również uprawnienie do złożenia oświadczenia o obniżeniu Ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, gdy:
- Sprzedawca odmówi doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży,
- Sprzedawca nie doprowadzi Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży,
- brak zgodności Produktu z Umową Sprzedaży występują nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Produkt do zgodności z Umową,
- brak zgodności Produktu z Umową Sprzedaży jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie Ceny albo odstąpienie od Umowy bez uprzedniego żądania naprawy lub wymiany Produktu,
- z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Produktu do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
- Konsument nie może odstąpić od Umowy, jeżeli brak zgodności Produktu z Umową jest nieistotny.
- W przypadku złożenia przez Konsumenta oświadczenia o obniżeniu Ceny, kwoty należne wskutek skorzystania z tego prawa zwrócone zostaną nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia o obniżeniu Ceny. Obniżona Cena musi pozostawać w takiej proporcji do Ceny wynikającej z Umowy, w jakiej wartość Produktu niezgodnego z Umową pozostaje do wartości Produktu zgodnego z Umową. Zwrot środków nastąpi na rachunek bankowy wskazany przez Klienta w Formularzu Reklamacyjnym.
- W przypadku skorzystania z prawa odstąpienia od Umowy Sprzedaży w sytuacjach, o których mowa w § 9 ust. 8 powyżej, Konsument niezwłocznie zwraca Sprzedawcy Produkt na koszt Sprzedawcy. Zwrot Ceny przez Sprzedawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania od Konsumenta Produktu lub dowodu jego odesłania.
- Zaleca się podanie w opisie reklamacji:
- informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia niezgodności z Umową Sprzedaży oraz
- żądania sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży oraz
- danych kontaktowych składającego reklamację (imię i nazwisko, adres do korespondencji, numer telefonu, adres e-mail, numer Zamówienia). Procedura wskazana powyżej ma formę jedynie zalecenia i nie wpływa na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Konsumenta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. W przeciwnym razie uważa się, że reklamacja została uznana przez Sprzedawcę za uzasadnioną.
- Sprzedawca nie udziela gwarancji na sprzedawane Produkty. Jeżeli gwarancji udziela dobrowolnie producent danego Produktu, wówczas producent ponosi odpowiedzialność z tytułu gwarancji Produktu na warunkach oraz przez okres wskazany w karcie gwarancyjnej. Jeśli dokument gwarancyjny przewiduje taką możliwość, Klient może zgłaszać swoje roszczenia w ramach gwarancji bezpośrednio w autoryzowanym punkcie, którego adres znajduje się w karcie gwarancyjnej.
- § PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY SPRZEDAŻY BEZ PODANIA PRZYCZYNY
- Postanowienia opisane w §10 Regulaminu stosuje się jedynie do Klienta będącego Konsumentem oraz Przedsiębiorcą - Konsumentem (dalej: Konsument).
- Konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej na odległość w terminie 14 dni, bez podawania jakiejkolwiek przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (rozdział 4 tej ustawy).
- Informacja o prawie do odstąpienia od Umowy zostaje przekazana Klientowi w chwili wysłania powiadomienia o realizacji Zamówienia na adres e-mail Klienta.
- Bieg terminu do odstąpienia od Umowy Sprzedaży rozpoczyna się od dnia objęcia Produktów w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku Umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części.
- Do zachowania terminu wystarczy, że Konsument złoży oświadczenie Sprzedawcy przed upływem 14-dniowego terminu. Konsument może złożyć jakiekolwiek jednoznaczne oświadczenie, w którym poinformuje o swoim odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. W celu odstąpienia Konsument, może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy wskazanego w załączniku do ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta lub z formularza odstąpienia zamieszczonego w Serwisie Sprzedawcy w zakładce Zwroty i doręczyć Sprzedawcy na adres e-mail: kontakt@herbyourself.pl, lub adres korespondencyjny wskazany §1 ust. 4 Regulaminu.
- Konsument zobowiązany jest niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy Sprzedaży, zwrócić Produkt Sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
- Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Produktu do Sprzedawcy na adres: HY LAB sp. z o.o. Magazyn DC11, Wola Bykowska 37, 97-306 Grabica.
- Konsument zobowiązany jest zabezpieczyć zwracany Produkt w taki sposób, by nie uległ on zniszczeniu w czasie transportu.
- W przypadku skutecznego odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowa uznana jest za niezawartą. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, tj. nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia mu Produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany w Sklepie Internetowym). Sprzedawca może się jednak wstrzymać z przesłaniem zwrotu środków do czasu odebrania zwracanego Produktów lub przesłania Sprzedawcy potwierdzenia nadania paczki, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności. Zwrot środków nastąpi w taki sam sposób, w jaki zostało opłacone zamówienie lub w przypadku płatności pobraniowej (płatność kurierowi), zwrot nastąpi na rachunek bankowy wskazany przez Klienta w Formularzu Zwrotu.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu lub w związku niewłaściwym zapakowaniem Produktu podczas jego odsyłania do Sprzedawcy. Odpowiedzialność Konsumenta może obejmować w szczególności brak możliwości wprowadzenia Produktu do sprzedaży jako Produktu pełnowartościowego, koszty ponownego umieszczenia na Produkcie elementów zabezpieczających, a także koszty przywrócenia Produktu do stanu umożliwiającego jego ponowne wprowadzenie do sprzedaży w ramach Sklepu Internetowego, w tym koszty badania Produktu przez specjalistę i koszty usunięcia wad stwierdzonych w wyniku takiego badania, w zakresie, w jakim wady te wynikają z korzystania przez Konsumenta z Produktu w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania.
- W przypadku zwrotu Produktu z Zamówienia, do którego dołączony był gratis promocyjny, Konsument zobowiązany jest zwrócić także przedmiotowy gratis. Zwrot zakupionych pakietów składających się z kilku Produktów Konsument zobowiązany jest zwrócić w całości.
- Prawo do odstąpienia nie przysługuje Konsumentowi w przypadku przekroczenia terminu 14 dni na poinformowanie Sprzedawcy o woli odstąpienia od Umowy oraz w sytuacji, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego indywidualnych potrzeb, jak również w wypadkach przewidzianych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- § 1 POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta oraz Przedsiębiorcę - Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach Internetowych Powiatowych (Miejskich) Rzeczników Konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (dalej: UOKiK).
- Chcąc skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń można zwrócić się w szczególności do:
- Powiatowego (Miejskiego) Rzecznika Konsumentów,
- wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej (WIIH) oraz ich oddziałów zamiejscowych prowadzących mediację po wyczerpaniu drogi reklamacyjnej. Mediatorem jest pracownik WIIH. Mediacja jest dobrowolna, co oznacza, że na taki sposób rozwiązania sporu muszą wyrazić zgodę obie strony umowy,
- sądów polubownych, w szczególności stałych polubownych sądów konsumenckich działających przy WIIH (zarówno w stolicach województw, jak i w oddziałach zamiejscowych). Sądy te rozpatrują spory o prawa majątkowe wynikające z umów sprzedaży Produktów i świadczenia usług. Podstawową ich cechą jest dobrowolny charakter. Inicjować postępowanie może każda ze stron.
- Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma Internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich, na szczeblu unijnym (platforma ODR).
- Treść § 12 Regulaminu ma charakter informacyjny i nie stanowi zobowiązania Sprzedawcy do skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów. Oświadczenie Sprzedawcy o zgodzie lub odmowie wzięcia udziału w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich składane jest przez Sprzedawcę na papierze lub innym trwałym nośniku w przypadku, gdy w następstwie złożonej reklamacji spór nie został rozwiązany.
- § 1 ZASADY DOTYCZĄCE KLIENTÓW NIE BĘDĄCYCH KONSUMENTAMI
- Postanowienia zawarte w §12 Regulaminu odnoszą się wyłącznie do Klienta niebędącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą - Konsumentem (dalej: Konsument).
- Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi przechodzą na Klienta korzyści i ciężary związane z Produktem, w tym niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do chwili wydania go Klientowi oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
- Na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt zostaje wyłączona.
- Zarówno Sprzedawca, jak i jego pracownicy, upoważnieni przedstawiciele oraz pełnomocnicy nie ponoszą odpowiedzialności wobec Klienta, jego pracowników, podwykonawców, upoważnionych przedstawicieli lub pełnomocników za wszelkie szkody, w tym utratę zysków, chyba że szkoda została spowodowana przez nich umyślnie. W każdym przypadku ustalenia odpowiedzialności, odpowiedzialność ta w stosunku do Klienta, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona - zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie - do wysokości zapłaconej Ceny oraz kosztów dostawy z tytułu ostatniej Umowy Sprzedaży i obejmuje jedynie realnie poniesioną szkodę.
- Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem rozstrzygać będzie sąd miejscowo właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
- Sprzedawca może dokonać zmiany Regulaminu w każdym czasie na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
- § 1 OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- Zasady ochrony danych osobowych określa szczegółowo załącznik: „Polityka Prywatności” natomiast zasady stosowania plików cookies na Stronie Internetowej określa dokument „Polityka Plików Cookies”.
- Przetwarzanie danych osobowych Użytkowników, w tym Klientów odbywa się zgodnie z przepisami RODO oraz zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.
- Podanie przez Użytkownika, w tym Klienta danych osobowych jest dobrowolne, jednak jest warunkiem zawarcia Umowy Sprzedaży.
- Klient może się skontaktować w sprawach ochrony swoich danych osobowych i realizacji swoich praw poprzez e-mail: kontakt@herbyourself.pl, lub pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy.
- § 1 PRAWA WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ
- Prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, a także do formularzy, dokumentów prawnych, logotypów, znaków Produktowych, tekstu, grafiki, zdjęć i innych zamieszczonych przez Sprzedawcę treści należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób przewidzianym przepisami prawa i Regulaminem.
- Zabrania się kopiowania, powielania, modyfikowania, zwielokrotniania lub rozpowszechniania jakiejkolwiek części Sklepu Internetowego bez uprzedniej pisemnej zgody Sprzedawcy, poza przypadkami wyraźnie dozwolonymi przez przepisy prawa oraz Regulaminu.
- Sprzedawca może podjąć kroki, w tym kroki na drodze postępowania sądowego, w celu ochrony interesów własnych oraz Klientów Sklepu Internetowego.
- Wykorzystywanie danych Sklepu Internetowego w celach komercyjnych odbywać się może po uzyskaniu od Sprzedawcy pisemnej zgody.
- § 1 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Do złożenia Zamówienia niezbędna jest akceptacja niniejszego Regulaminu, w tym jego załączników.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności kodeksu cywilnego, a w odniesieniu do Konsumentów szczególnie przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień niniejszego Regulaminu. O wszelkich zmianach Sklep Internetowy będzie informować Użytkowników poprzez zamieszczenie informacji na stronie Sklepu Internetowego, w przypadku Użytkowników zapisanych do Newslettera lub posiadających aktywne Konto Klienta - w formie wiadomości mailowej.
- Do Zamówień złożonych przed wejściem w życie zmian Regulaminu stosuje się postanowienia Regulaminu obowiązującego w chwili złożenia Zamówienia.
- Niniejszy Regulamin w wersji 1.0 wchodzi w życie z dniem 01.11.2024 r.